fredag 15. januar 2010

Nettsamfunn i undervisningen?

Youtube:
Mulighetene jeg ser med dette verktøyet er at elevene, når de tar i bruk film i undervisningnen, får ein populer kanal og publisere filmen sin i. På den måten kan dette være med på å skape en ekstra motivasjonsfaktor i forhold til arbeidet.

Det som jeg ser på negativt med dette samfunnet i forhold til undervisningen er faktumet at ting som blir fanget med videokammera lett kan spres på nettet.

Facebook:
Mulighetene med Facebook er den effektive måten og ha kontakt mellom lærer og elev. Evt Foreldre. Grunnen til dette er at mange rett og slett tar det ibruk.

Bakdelen her kan ha en direkte følge med det som eg pekte på som en fordel. Læreren kan føle at han alltid må sjekke facebook kontoen sin og at dette går utover fritiden.

Del og Bruk:
Denne siden har jeg ikke rukket å ta så mye i bruk enda, men det virker på meg som om dette er en smart og effektiv måte for deling av gode ideer. De baserer seg på at man ikke trenger å finne opp kruttet en gang til.

Foreløpig klarer jeg ikke å se noe negativt med et slikt samfunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar